2013-09-10

Målning av gårdshus på Östergården (135-157)

Under helgen den 27-29 september vill vi gärna se att så många boenden som möjligt är med och hjälper till att fräscha upp vår boendemiljö. Den här helgen är det tänkt att vi tillsammans ska skrapa och måla gårdshusen på Östergården (135-157). Därför är det viktigt att så många som möjligt från Östergården kan vara med och hjälpa till.

Ansvariga styrelseledamöter: Lotta Liljegren och Malin Parada
________________________________________________________________________

2013-09-10

Container för grovsopor ställs upp 27 – 29 september

Den 27 september – 29 september (fredag – söndag) kommer det att vara arbets- och containerhelg för boende i Brf Solstigen. I samband med helgen finns två containers för grovavfall. Boende kastar sitt grovavfall i containern vid Vallavägen 135. Den andra containern är till för skräp från allmänna utrymmen, denna ställs upp vid Vallavägen 131.

Containern kommer att vara öppen och bemannad följande tider:
Fredag 27 september: 17:00 – 19:00
Lördag 28 september: 16:00 – 18:00
Söndag 29 september: 17:00 – 18:00

Övriga tider kommer containern att hållas låst.

Som vanligt gäller:
1.    Visa legitimation när du slänger ditt skräp i containern (detta för att säkra att du bor i föreningen).
2.    Det är absolut förbjudet att ställa grovavfall bredvid containern då den inte är bemannad.
3.    Som grovavfall räknas det avfall som inte hör hemma i den vanliga soppåsen, exempelvis porslin, stekpannor, möbler, barnvagnar osv.
4.    Det är förbjudet att kasta el, farligt avfall eller däck i containern!

Ansvarig styrelseledamot: Fanny Harzdorf
____________________________________________________________________

2013-09-10

Information om röjning av cykel- och barnvagsrum

För att få bättre plats i barnvagns- och cykelrum samt cykelställ ber vi er att märka barnvagnar, cyklar och leksaker som står i dessa utrymmen. Märk med efternamn och portnummer. Märkningen ska ske senast den 28 september 2013. Efter den 28 september kommer omärkta föremål att flyttas till låst utrymme och förvaras i 3 månader. Därefter kastas föremålen eller skickas till välgörande ändamål. Du som glömt märka dina ägodelar kan lösa ut dem mot en avgift på 500 kronor. Kontakta i så fall Servicecenter på 022- 777 00 00.

Brf Solstigens styrelse
____________________________________________________________________

 

2013-08-15

SolstigenNytt

Här kan du ladda ner senaste numret av Brf Solstigens egna informationstidning.

_____________________________________________________________________________________________________________

2013-08-15

Uppdaterade kontaktuppgifter

Ekonomisk förvaltning: Chinbo AB
Handlägger ärenden som rör avgifter/hyror, parkering, övriga administrativa frågor som rör boendet.
Telefonnummer: 08-81 10 10 (endast dagtid vardagar)
E-post: info@chinbo.se

Teknisk förvaltning, drift och skötsel: PG Hiss och Fastighet AB
Förvaltare: Matz Leckremo
Servicecenter: Anmälan av skador, fel i din lägenhet eller i fastighetens allmänna utrymmen, fel på hissar, lås, städning och mark, här kan
du också anmäla störning samt ställa frågor som rör boendet (ex tillstånd för renoveringar).
Öppettider: Helgfria vardagar kl. 08.00-16.00
Telefonnummer: 022-777 00 00 (övriga tider vidarekoppling till fastighetsjour)
E-post: kontakt@pghissfastighet.se

Fastighets- och hissjour: PG Hiss och fastighet AB
Efter kontorstid anmäls akuta skador eller fel som inte kan vänta till nästa vardag till fastighetsjouren.
Telefonummer: 022-777 00 00 (vidarekoppling)

Brandbergens Låshörna, Träffgatan 1, Brandbergen
Sköter all administration som rör utlämning av nycklar, låsbrickor.
Öppettider butiken: Helgfria vardagar kl. 08.00 – 17.00, onsdagar kl. 08.00 – 18.00
Telefonnummer: 08-777 11 11
E-post: info@lashornan.se

Övriga entreprenörer som BRF Solstigen har avtal med

EMAB: Sköter vår mark både sommar och vinter.

Tarjas Städ AB: Städar våra trapphus en gång per vecka, onsdagar eller torsdagar.

Mobilpark AB: Övervakar/kontrollerar att parkeringsreglerna efterlevs och utfärdar parkeringsböter och svarar för uppföljning av dessa.
Telefonnummer: 018-10 15 60 (vardagar 09-15)
E-post: kundservice@mobilpark.se

______________________________________________________________________________________________________

2013-05-18

Arbets- och containerhelg 31 maj – 2 juni

Den 31 maj – 2 juni (fredag – söndag) kommer det att vara arbets- och containerhelg för boende i Brf Solstigen. I Samband med helgen har styrelsen beställt två containers för grovavfall. Boende kastar sitt grovavfall i containern vid Vallavägen 135. Den andra containern är till för skräp från allmänna utrymmen och ställs upp vid Vallavägen 131.

Containern kommer att vara öppen och bemannad följande tider:
Fredag 31 maj: 18:00 – 20:00
Lördag 1 juni:   16:00 – 18:00
Söndag 2 juni:  17:00 – 18:00

Övriga tider kommer containern att hållas låst.

Som vanligt gäller:

1.    Visa legitimation när du slänger ditt skräp i containern (detta för att säkra att du bor i föreningen).
2.    Det är absolut förbjudet att ställa grovavfall bredvid containern då den inte är bemannad.
3.    Som grovavfall räknas det avfall som inte hör hemma i den vanliga soppåsen, exempelvis porslin, stekpannor, möbler, barnvagnar osv.
4.    Du får inte kasta el, farligt avfall eller däck i containern!

Under arbetshelgen vill vi gärna se så många boenden som möjligt är med och hjälper till att fräscha upp vår boendemiljö. Följande arbetsområden kan du anmäla dig till:

Containergrupp: (hjälpa till med att checka av mot lägenhetsförteckning, packa containern så att vi får plats med så mycket som möjligt).
Ansvarig: Fanny Harzdorf (ev Lisbeth och Bitte)

Snickar- och målargrupp (Skrapa och måla gårdshusen, trädgårdsskjulet (vid kolonilotten), laga gamla bänkar och staket osv)
Ansvarig: Lotta Liljegren

Lekplatsgrupp: Västergården, Östergården, Mellangården samt lekplatsen vid 155-157.
Ansvarig: Malin Parada

Städning och röjning av gemensamma utrymmen (cykel- och barnvagnsrum) inom- och utomhus.
Ansvarig: Joakim Goding tillsammans med portombuden

Under lördagen och söndagen kommer vi även att bjuda på lite grillat vid cirka 15:00 för de som har varit med och hjälpt till under arbetshelgen.

Anmälan sker antingen till styrelsen@brfsolstigen.se, till portombud alternativt på blanketten som finns på anslagstavlan i din port.

/Brf Solstigens styrelse
______________________________________________________________________________________________________

2013-04-01

Nya kontaktuppgifter som gäller från den 1 april

Ekonomisk förvaltning: Chinbo AB
Handlägger ärenden som rör avgifter/hyror, parkering, övriga administrativa frågor som rör boendet.
Telefonnummer:    08-81 10 10 (endast dagtid vardagar)
E-post:         info@chinbo.se

Teknisk förvaltning, drift och skötsel: PG Hiss och Fastighet AB
Förvaltare: Matz Leckremo,
Servicecenter: Anmälan av skador, fel i din lägenhet eller i fastighetens allmänna utrymmen även fel på hissar, städning, mark samt frågor som rör boendet (ex tillstånd för renoveringar).
Öppettider:         Helgfria vardagar kl. 08.00-16.00
Telefonnummer:     022-777 00 00 (övriga tider vidarekoppling till fastighetsjour)
E-post:         kontakt@pghissfastighet.se

Fastighetsjour: PG Hiss och fastighet AB
Efter kontorstid anmäls akuta skador eller fel som inte kan vänta till nästa vardag till fastighetsjouren nummer:     022-777 00 00 (vidarekoppling)

Brandbergens Låshörna, Träffgatan 1, Brandbergen
Sköter all administration som rör utlämning av nycklar, låsbrickor.
Öppettider butiken:     Helgfria vardagar 8.00 – 17.00, onsdagar 8.00 – 18.00
Telefonnummer:     08-777 11 11
E-post:         info@lashornan.se

Övriga entreprenörer som BRF Solstigen har avtal med:
EMAB: Sköter vår mark både sommar och vinter.
Tarjas Städ AB: Städar våra trapphus en gång per vecka, onsdagar eller torsdagar.

Mobilpark AB:
Övervakar/kontrollerar att parkeringsreglerna efterlevs och utfärdar parkeringsböter och svarar för uppföljning av dessa.
Telefonnummer: 018-10 15 60 (vardagar 09-15)
E-post: kundservice@mobilpark.se
______________________________________________________________________________________________________

2013-02-01

Container för grovavfall!

Helgen den 9-10/2 (lördag – söndag) har styrelsen beställt en container för ditt grovavfall. Containern kommer att ställas upp mellan garagen och gaveln vid 135.

Containern kommer att vara öppen och bemannad följande tider:

Lördag 9 februari: Klockan 12:00 – 14:00
Söndag 10 februari: Klockan 12:00 – 14:00

Övriga tider kommer containern att hållas låst.

För att få kasta ditt grovavfall i containern behöver du visa legitimation, de som bemannar containern kommer att ha en lägenhetsförteckning för att kunna kolla så att du är lägenhetsinnehavare i BRF Solstigen. Styrelsen har den här kontrollen för att vi ska vara säkra på att det enbart är personer som bor i föreningen som kastar sitt grovavfall containern. Legitimation ska medtagas och visas av alla, även de som känner styrelsen.

Kom ihåg att det är absolut förbjudet att ställa grovavfall bredvid containern då den inte är bemannad!

Som grovavfall räknas det avfall som inte hör hemma i den vanliga soppåsen:

Porslin, keramik, glasprydnader, mindre speglar, trasiga dricksglas, stekpannor, kastruller, bestick och uttjänta verktyg som hammare, såg och mejsel. Till större grovavfall räknas till exempel möbler, barnvagnar, madrasser och cyklar.
Om du vill kasta större möbler (garderober, soffor bord osv) var vänlig platta till, tryck ihop eller montera ner så att så många som möjligt kan kasta. När containern är full stängs den.

Du får inte kasta el, farligt avfall och däck i denna container!

______________________________________________________________________________________________________

2013-01-23

Ny information kring det kollektiva bredbandet

Det har blivit en viss försening kring installationen av det kollektiva bredbandet. Det nya datumet är satt till 20 februari 2013. Information via brev kommer att skickas ut. Om ni har frågor eller funderingar, vänd er direkt till Ownit:

Kundservice: 08 525 073 00
Mail: info@ownit.se
Hemsida: www.ownit.se